![E-recepta](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/pulpit.jpg)
W pierwszej kolejności należy wygenerowany certyfikat zapisać na dysku twardym komputera np. na Pulpicie.
![](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/profil.jpg)
Uruchamiamy program Wystawianie recept (E-recepta/E-skierowanie) i wybieramy domyślny profil lekarza, dla którego chcemy zmienić certyfikat.
![](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/edycja.jpg)
Wybieramy przycisk: Edytuj profil
![](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/certyfikaty.jpg)
Z zakładki: E-recepta wybierz zakładkę: Certyfikaty a następnie w wierszu Certyfikat Użytk. kliknij ikonę otwarcia okna przeglądania plików komputera.
![](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/zus.jpg)
Znajdź lokalizację, gdzie zapisany jest nowy plik certyfikatu ZUS (w naszym przykładzie na Pulpicie) i po jego zaznaczeniu wybierz przycisk: Otwórz.
![](https://www.plsoft.pl/wp-content/uploads/2023/03/certyfikat-nowy.jpg)
W przypadku, gdy zmianie uległo też hasło dla dodawanego certyfikatu to należy je zmienić.
Użyj teraz przycisku: Sprawdź certyfikaty, aby sprawdzić, czy nowy certyfikat jest przedłużony (standardowo jest wydawany na okres 5 lat).
Następnie wybierz przycisk: Zapisz.