E-recepta – przeniesienie licencji i danych na inny komputer

Licencję wraz z danymi można przenieść na inny komputer. Co jest potrzebne do tego procesu (co należy przygotować):

  • plik instalacyjny wersji programu, który chcemy zainstalować wraz z kluczem aktywacyjnym wydanym dla tej wersji aplikacji ( plik instalacyjny i klucz wsparcia technicznego i aktualizacyjnego dla programu Wystawianie recept (w przypadku, gdy wsparcie dobiegło końca, można go zakupić na stronie: E-recepta i E-skierowanie – PL-SOFT);
  • plik kopii danych z aktualnie używanej aplikacji (ze starego komputera);
  • nośnik pendrive pozwalający przenieść kopię danych pomiędzy starym a nowym komputerem.

Procedura przeniesienia licencji oraz danych.

Na starym komputerze:

  1. Podłącz dysk pendrive do komputera (dysk ten będzie widoczny w komputerze pod daną literą dysku np. F:);
  2. Skopiuj aktualnie używany plik danych programu na nośnik pendrive. Plik ten ma nazwę” recepty.rec (jeśli nie wiesz gdzie on się znajduje możesz po otwarciu programu Wystawianie recept sprawdzić jego lokalizację w oknie tytułowym formularza startowego (dokładna lokalizacja tego pliku jest podana w nawiasach kwadratowych));
  3. Skopiuj na dysk pendrive aktualnie używane trzy certyfikaty: dwa dla systemu P1 (TLS i WSS) oraz jeden z ZUS.
  4. Odłącz dysk pendrive z systemu i wyjmij go z gniazda USB.

Na nowym komputerze:

  1. Na dysku twardym komputera utwórz folder o nazwie: RECEPTY;
  2. Podłącz nośnik pendrive do komputera;
  3. Skopiuj do folderu: RECEPTY trzy certyfikaty P1 z nośnika pendrive.
  4. Skopiuj do folderu: RECEPTY plik danych: recepty.rec z nośnika pendrive.
  5. Zainstaluj aktualną wersję programu Wystawienie recept;
  6. Aktywuj licencję programu (ważnym kluczem wsparcia aktualizacyjnego i technicznego). Z menu programu wybierz polecenie: Pomoc –> Aktywacja programu; Wprowadź klucz aktywacyjny i wybierz przycisk: Zapisz.
  7. Zamknij program Wystawienie recept.
  8. Otwórz ponownie program Wystawienie recept.
  9. Z menu Plik wybierz: Otwórz;
  10. Wskaż z katalogu: RECEPTY plik danych: recepty.rec i wybierz przycisk: Otwórz;
  11. Zaktualizuj w programie Wystawienie recept ścieżki do certyfikatów P1 oraz ZUS (wybierz domyślny profil, a następnie przycisk: Edytuj profil i wskaż lokalizację dla trzech certyfikatów z folderu: RECEPTY).
  12. Sprawdź poprawność certyfikatów poprzez wybranie przycisku: Sprawdź certyfikaty. Jeśli certyfikaty są poprawne kliknij: Zapisz dane i zamknij program Wystawienie recept.

Teraz możesz już pracować na nowym komputerze.